Real CF

مرجع خبری رئال مادرید

Real CF

مرجع خبری رئال مادرید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
بازی قبلی
بازی بعدی
جدول پخش دیگر بازیها
تبلیغات

گزارش روز / آسنسیو استعداد درخشش در رئال را دارد

دوشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۴۴ ب.ظ


رئال سی اف : رئال مادرید فصل 2015-16 را با قدرت به اتمام رساند و آن ها نه تنها موفق شدند رقیب همشهری خود را در فینال لیگ قهرمانان اروپا شکست دهند بلکه با عملکردی عالی در لالیگا به یکقدمی بارسلونا رسیدند گرچه در نهایت موفق به کسب قهرمانی لالیگا نشدند. در نهایت آن ها دومین جام را نیز با زیدان بردند و سویا را در سوپرکاپ اروپا 3 بر 2 شکست دادند. این پیروزی با وجود بازی دادن بازیکنان دوم تیم در بازی مقابل سویا بود و البته همین فرصت خوبی را برای بازیکنان جوانتر تیم محیا کرد تا بازی مهمی خود را به زیدان ثابت کنند. یکی از جوانانی که در نبود گرت بیل و کریستیانو رونالدو درخشید مارکو آسنسیو بود و سمت چپ ترکیب 1-4-1-4 زیدان را طرز خوبی روان کرده بود.

توانایی های متعدد

باوجود ایسکو و کوواچیچ در پست هافبک میانی، رئال مادرید فرصت های زیادی را برای انتقال توپ از خط دفاع به خط حمله به دست می آورد اما پرس شدید سویا باعث شد تا لوس بلانکوس پاس های عریض تری را بدهند.

لوکاس واسکز همیشه به دنبال فرار از عمق و پشت سر گذاشتن مدافعان است اما آسنسیو هوشمندانه تر از او کار می کند؛ او صبر می کند و صبر می کند و با استفاده از مکر، زمان بندی و دید عالی در بهترین موقعیت صاخب توپ می شود و یا مدافعان حریف را درگیر می کند .


1127527ad1c98afd52f732f36fbd6015_crop_exact


در اسپانیول نیز آسنسیو ثابت کرد که می تواند هم در پست شماره 10 و هم در هافبک چپ بدرخشد؛ بازی در کانال های کناری و دریفت کردن توپ به محوطه جریمه در وقت مناسب و در نهایت گلزنی یا ایجاد موقعیت. آسنسیو این قابلیت را در بازی با سویا نیز نشان داد.

در حالی که دفاع سویا منتظر پاس از سوی ایسکو به موراتا بود آسنسیو توانست به عقب بیاید و با استفاده از توانایی بازی سازی خود موراتا را صاحب توپ کند.

گل آسنسیو نیز با اتکا به توانایی های ذکر شده ی او به ثمر رسید؛ قطع توپ با زمان بندی دقیق، استفاده از فضای خالی بین مدافعان و شوتی دقیق و در نهایت گلی تماشایی .


hi-res-824e8d671f29473b41693fa846c7b133_crop_exact


ضد حملات، از هم پاشیدن دفاع حریف

در نیمه ی دوم بازی سویا بود که بهتر کار می کرد و توپ را به زمین رئال آورده بود اما سمپائولی شناخت خوبی از رئال داشت و می دانست که در حمله نیز نباید از خط دفاع غافل شود و باید مواظب ضدحملات مادریدیستاها باشد.

با این حال رئال توانست موقعیت های زیادی را از راه ضدحمله به دست بیاورد و در همین ضدحمله ها بود که آسنسیو، توانایی بی نظیرش را در حرکت از عمق نشان داد و نشان داد می تواند در این بخش نیز موثر باشد. البته باید دانست که بازی سازی آسنسیو نیز می تواند به کمک ضدحملات رئال بیاید. در هر صورت مهم ترین مسئله در یک ضدحمله زمان بندی است که آسنسیو یکی از بهترین ساعت های جهان را در سر خود دارد!

فرارهای آسنسیو همراه با پاس های عالی توسط ایسکو بود و نشان دادند که می توانند زوجی عالی را در ترکیب وایکینگ ها بسازند. موراتا اما با وجود بازیکنان بازی ساز پشت سرش بازی ساکتی را گذراند.


نبرد برای تحت تاثیر قرار دادن

درست است که بازیکنان زیادی موفق به رقابت برای ترکیب رئال نشدند اما آسنسیو تنها بازیکنی نیست که توانسته توجه زیدان را جلب کند.

ایسکو در نیمه ی اول عالی بود و نشان داد که می تواند دارایی بزرگی در خط هافبک باشد اما در نیمه ی دوم و زمانی که سویا کنترل توپ را به دست گرفت او فقط یک تماشاچی بود و نتوانست به دفاع کمک کند و توپ را بار دیگر در اختیار تیم بگذارد. همین ناتوانی در زدمانی که توپ در اختیار حریف است او را از هافبک های اصلی رئال یعنی مودریچ و کروس عقب تر نگاه می دارد.

کواچیچ تلاش زیادی کرد و در هر دو نیمه ی زمین خوب بود و مهم ترین گزینه برای کاهش مدت زمان بازی کروس است. پسر کروات که تابستان خوبی را گذرانده است و نشان داده که نه تنها می تواند موج های حمله را مدیریت کند بلکه با جایگیری های خوب موفق به قطع ضدحملات حریف می شود؛ نوع بازی او کم شباهت به بازی هم وطن و هم تیمیش لوکا مودریچ نیست اما کیفیت بازی او هنوز از کیفیت کامل ترین بازیکن برنابئو پایین تر است .

  • A...H

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی